Dbamy o szlif każdego szczegółu
(71) 711 00 00 |cc.dcsystem@impel.pl

Dobry serwis sprzątający wyznacza czystościowe standardy w hotelu

Głównym czynnikiem wyznaczającym standard hotelu jest czystość. W następnej kolejności znajduje się jakość obsługi klienta i wyposażenie. To głównie pozytywne komentarze na temat porządku i czystości w hotelu decydują o dokonaniu rezerwacji przez potencjalnych gości. Dlaczego? Otóż każdy z nas będąc na wyjeździe najbardziej ceni sobie ten luksus w postaci nienagannego porządku. I tego hotele powinny być świadome.  W jaki więc sposób hotel powinien zapewnić swoim klientom, to czego oczekują? Odpowiedź jest oczywista – należy zainwestować w odpowiedni serwis sprzątający.

 

Metody, które pozwalają na skuteczne utrzymanie jakości przez firmę sprzątającą

Każdy hotel posiada własne metody utrzymania pokoi i innych pomieszczeń hotelowych w odpowiednim standardzie. Wymogi i procedury bezwzględnie przestrzegane są przez firmę sprzątającą, która nie tylko dba o zadowolenie gości, ale również pracuje na dobre imię hotelu. Odpowiednia strategia zarządzania zespołem sprzątającym wpływa na jego efektywną pracę, a także optymalizuje czas i koszt pracy – Tomasz Poryszewski Dyrektor ds. rozwoju hotelarstwa w DC Premium. Jako firma od lat specjalizująca się w sektorze usług porządkowo-czystościowych, doskonale wiemy jakich efektów i jakiego standardu oczekują od nas hotele. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby tym wymaganiom sprostać. Nie tylko wysyłamy swój serwis sprzątający do hotelu, ale monitorujemy i dokonujemy ewaluacji jego pracy – dodaje Tomasz Poryszewski.

 

Obowiązki ekipy do zadań specjalnych

Uniform służbowy to podstawowy element dla ekipy sprzątającej w hotelu. Nie tylko wyróżnia osoby sprzątające spośród gości hotelowych. Jego rolą jest również zapewnienie odpowiedniego – schludnego – wyglądu pracownikowi, który to własnym wizerunkiem odpowiada za całokształt prac porządkowych. Bardzo ważne, aby sam uniform zawsze był w nieskazitelnym kształcie. Nie można dopuścić do sytuacji, w której to pracownik, który ma kontakt z gośćmi hotelowymi prezentuje się w naganny sposób. Druga ważna kwestia to higiena związana z dokładną dezynfekcją dłoni przed i w trakcie sprzątania. Wszystkie niezbędne akcesoria ekipy sprzątającej w hotelu znajdują się w wózku hotelowym. Przed każdym rozpoczęciem pracy należy zrobić dokładny przegląd tego, co się tam znajduje, aby już w trakcie sprzątania nie zakłócać obranego rytmu poszukiwaniem odpowiednich ściereczek lub środków dezynfekujących.

Dla przypomnienia, elementy wyposażenia wózka hotelowego to:

  • Pościel ,ręczniki (bielizna czysta )
  • gumowe rękawiczki,
  • środki czystości do mycia podłóg, sanitariatów, ścierania kurzu, itp.– zgodne ze standardami hotelu i zaakceptowane przez Państwowy Zakład Higieny, Ministerstwo Zdrowia lub Ministerstwo Ochrony Środowiska,
  • produkty do uzupełnienia w pokojach (papier toaletowy, szampony, odżywki, mydła, inne przybory toaletowe),
  • odkurzacz,
  • worki na śmieci oraz na brudną pościel i ręczniki,
  • gąbki i ściereczki.

Mając cały dostępny asortyment, można rozpocząć pracę. Zazwyczaj pracę dzieli się na codzienną, okresową i sezonową.

Do pracy codziennej w większości hoteli zalicza się:

  • sprzątanie pokoi (podczas pobytu gości w hotelu lub po jego opuszczeniu),
  • doprowadzenie do porządku łazienki – zwłaszcza urządzeń sanitarnych,
  • zadbanie o porządek w korytarzu i innych pomieszczeniach wspólnych.

Prace okresowe wykonywane są średnio raz w miesiącu i dotyczą:

  • mycia okien,
  • mycia drzwi,
  • pastowania i froterowania podłóg,
  • trzepania dywanów,
  • czyszczenia materacy.

Z pracą sezonową wiążą się bardziej gruntowne porządki jak odsuwanie mebli, pranie zasłon i firan, omiatanie sufitów, malowanie czy gładziowanie i odnowa ścian.

 

Kompleksowe sprzątanie w odpowiedzi na potrzebny gości

Bardzo ważnym elementem w pracy serwisu sprzątającego jest zapobieganie rozmnażaniu się różnego rodzaju bakterii. Firma sprzątająca o tych wszystkich elementach pamięta. To właśnie używanie odpowiedniej jakości środków chemicznych pozwala na utrzymanie powierzchni hotelowych na odpowiednim poziomie. Inwestycja w środki odkażające i bakteriobójcze sprawia, że higiena w obiekcie zostaje zapewniona na najwyższym poziomie, a za tym właśnie idzie zadowolenie gości.
hotele sprzątanie