Dbamy o szlif każdego szczegółu
(71) 711 00 00 |cc.dcsystem@impel.pl

Dobre samopoczucie w pracy

Dużo mówi się dzisiaj o zdrowym trybie życia. Uprawiamy sport, odżywiamy się świadomie, dbamy o harmonię wewnętrzną, utrzymujemy porządek w domu. Dzięki temu chcemy czuć się świetnie. Ale czy tak samo dbamy o nasze samopoczucie w pracy?

 

Gdzie leży problem

Pracujemy w dużych biurowcach. Codziennie przewijają się przez te same pomieszczenia dziesiątki osób, które niestety zostawiają po sobie ślady w postaci różnych zarazków. Stanowiska pracy, biurka, wspólne toalety, kuchnie, a często również naczynia są siedliskiem wirusów i bakterii. Na dodatek latem przy włączonej klimatyzacji bardzo łatwo złapać jakieś przeziębienie, a obowiązków jest tyle, że ciężko pozwolić sobie nawet na kilkudniowy pobyt w łóżku. Utrzymanie biura w stanie idealnym przez cały czas jest praktycznie nierealne, co nie znaczy wcale, że nie da się nic zrobić, aby było lepiej i zdrowiej.

Dobre nawyki

Na początek warto zastanowić się, jak sami możemy dbać o miejsce pracy. Najbardziej oczywistą, a jednak nie zawsze wykonywaną czynnością, jest częste i dokładne mycie rąk mydłem i wycieranie ich, najlepiej ręcznikiem papierowym.

Innym, wyjątkowo łatwym sposobem przenoszenia zarazków jest korzystanie z tej samej kuchni, często również z tych samych naczyń. Aby temu zaradzić, warto mieć własny, niezbędny zestaw oraz dbać o czystość w jadalni. Równie istotne jest regularne czyszczenie narzędzi pracy – biurka, klawiatury komputera czy telefonu. Bycie uważnym i przestrzeganie pewnych podstawowych zasad higieny nie wymaga wiele zaangażowania i pracy, a może uchronić nas od niepotrzebnych nieprzyjemności.

Pomyśl o innych

Kolejna, znów – wydawać by się mogło – wiadoma i banalna rzecz, czyli zostanie w domu podczas choroby. Nie oszukujmy się, każdemu zdarzyło się przyjść do pracy i udawać, że to tylko lekkie przeziębienie. Często wychodzimy z założenia, że szkoda tracić pensji na chorobowe, a poza tym odłożone obowiązki po powrocie do pracy mogą naprawdę przytłoczyć. Trzeba jednak pomyśleć, po pierwsze: o innych, żeby nie zdziesiątkować całej załogi grypą, a po drugie: o sobie i swoim stanie. Zamiast kasłać, pociągać nosem i tonąć w chusteczkach, budząc współczucie koleżanek i kolegów, lepiej wyleczyć się szybciej i skuteczniej w domowym zaciszu.


Generalne porządki

Choć oczywiście sami dbamy o higienę w pracy, a jej utrzymanie jest również obowiązkiem kierujących firmą, wszystkiego nie da się w stu procentach dopilnować. W tej sytuacji czas urlopów pracowników warto wykorzystać jako świetną okazję do przeprowadzenia profesjonalnego sprzątania biura. Takie usługi oferuje wiele firm, które kompleksowo zajmą się naszą siedzibą. Mycie okien, odkurzanie, wynoszenie śmieci, pranie dywanów – wszystko przy pomocy odpowiednich środków i narzędzi, przeprowadzane przez wykwalifikowaną ekipę, dostępne jednorazowo lub też w ramach dłuższej współpracy.

Na rynku, zwłaszcza w dużych miastach, pojawia się coraz więcej firm sprzątających. Ich oferty możemy szybko znaleźć w Internecie – porównać zakres usług i ceny, sprawdzić referencje i wybrać ekipę najlepiej dopasowaną do naszych oczekiwań.

Niewielki krok dla nas, a tak wielki dla zdrowia i lepszego samopoczucia.

Sprzątanie w biurze